Vintervila

Vissa ställer ner sina hästar på sommaren, vissa på vintern.

Mina hästar brukar få vintervila nu i den värsta tiden när det är stenhårt ute. Det är bättre att rida sålänge det går (om man inte har ridhus då) och SEN ställa ner.

Jag har dragit ner lite på maten också, fast jag ska dra ner den lite yttrerligare när dom bara rids 3-5 gånger i veckan.

Fast jag ställer aldrig ner dom HELT utan jag försöker hålla igång dom ganska lugnt, så att dom inte tappar all kondition och så. Sen brukar jag börja hoppträna dom igen i januari, sen börjar tävlingssässongen för mig i februari.

Så om ni undrar varför dom kommer vila sig mycket fram över är för att dom har vintervila.

Hur gör du?


Kommentarer
Postat av: Fanny

Prissan vilar mer på vintern en på sommaren i alla fall ;) Det går oftast inte och rida någon stanns på vinter... Men sen får hon en vecka ledigt när hon har fällt pälsen för då blir hon as smal... Fast när hon har ledigt en vecka brukar jag promenera/longera lite oxå! :)

2011-12-06 @ 11:56:35
URL: http://stallkalltorp.devote.se
Postat av: SAMSAM

min häst brukar vila hela året runt men hon har en då världens bästa kondition =) Så jag älskar henne en då

även om vi inte ses så ofta som vi borde göra =)



NNNNNNNNNOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOTTTTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-12-06 @ 21:10:16
Postat av: SAMSAM

min häst brukar vila hela året runt men hon har en då

världens bästa kondition=) Men jag älskar henne en då

även om vi inte ses så ofta som vi borde=)



NNNNNNNNNNNNNNNOOOOOOOOOOOOOOOOOOTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-12-06 @ 21:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback