Min bästa tävling


De tävlingarna jag är nöjdast med är Öland LA:n och Arvika när jag vann. Kan inte välja vad som är bäst av dom.

Vi börjar med Öland:

Vi var ju på meeting på Ölands RF. Det hade gått helt okej dagen innan. Nån rivning och nått stopp. Men nästa dag så hoppade jag en klass innan LA:n som gick ganska bra, fick ett stopp i omhoppningen, annars var hon jättefin.

Hade inga stora förväntningar när jag gick banan för LA:n som var en tidshoppning också. Tidshoppning har aldrig varit min och Magics grej.

Hon kändes jättefin på framhoppningen (som hon alltid gör). Gick in på banan och tänkte bara "det här klarar vi tjejen". Vi hoppade över alla 1 meters hinder hur lätt som helst, Magic tyckte det var superkul. När jag hoppade sista hindret som var en maxad oxer & vi var felfria var jag så lycklig så jag kunde inte tänka klart. Vi var felfria!!
Att komma 2:a på ett meeting i sista klassen på den en av de högsta klasserna kändes som en seger. Var sjukt lycklig efteråt!


Den andra tävlingen som jag är nöjdast med är Arvika RK i oktober detta året.

Hoppade en klass innan, hon slarvade och petade ett i omhoppningen. Sen var det LB:n och det kändes för första gången LÄTT!

Vi sopade banan med dom andra. Det var stor konkurrens med väldigt bra C-ponnys. Snacka om jag var glad när jag hörde att jag vann! Jag var bäst av alla dom. Jag & Magic visade vad vi gick för. Det var så otroligt kul att galoppera ärevarv först igen, länge sen sist! Åååh, vill uppleva den där känslan igen, kanske till helgen? Vem vet?


Kommentarer
Postat av: Noomie

Jag diggar den limegröna outfiten! ;D

2011-11-18 @ 23:50:25
URL: http://lexx.blogg.se/
Postat av: Wilma

Hoppas du kör skiten ur dom:)

2011-11-19 @ 08:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback